Om Sifa
SIFA AS er i dag en av landets ledende bedrifter innen tynnplatebehandling – med en betydelig bredde både i kompetanse og maskinpark. Vi bearbeider alle typer platematerialer, og arbeider på oppdrag for store og små bedrifter i inn og utland – fra prototyper til større serier.
Sifa er totalleverandør fra idé til ferdig produkt. Stikkord ift våre tjenester er:
konstruksjon/tegning, stansing, laserskjæring, vannskjæring, knekking/valsing, sveising, lakkering, montering osv – samt en høyvolumslinje for produksjon av mindre komponenter.
Våre kjerneverdier er KVALITET, LEVERANSEPRESISJON og GODT SAMARBEID - god etterlevelse av dette har gitt oss en god utvikling og vekst i de senere år!
LEAN/TEAM fokus gjennom de siste år har løftet kvaliteten ytterligere, og vi har nå en effektiv produksjon/administrasjon med god flyt!
Annet ’kjekt å vite’ om Sifa –- Et veletablert selskap – etablert i 1992 da Siemens flyttet ut av lokalene og de ansatte videreførte driften
- Lokal hjørnesteinsbedrift med lokalt eierskap – 52 ansatte
- Lokalisert i Selbu - ca 45 min fra Trondheim, 25 min fra Værnes
Last ned infobrosjyre om SIFA AS og våre tjenester :SIFA AS - Informasjon.pdf
VÅRE VERDIER
Våre uttalte og godt innarbeidede kjerneverdier er:
KVALITET
GODT SAMARBEID
LEVERANSEPRESISJON
Sagt med andre ord – våre kunder skal oppleve at bestilte varer leveres i riktig forfatning til avtalt tid – avvik fra dette representerer ofte betydelige ’indirekte kostnader’ for kunden. Vi ønsker også å fremstå som en profesjonell og effektiv samarbeidspartner – raske og gode tilbakemeldinger ved kundehenvendelser.
Våre kunder ser også viktigheten av dette, og en god etterlevelse av disse har gitt oss en god utvikling/vekst i de senere år!
Vårt LEAN/TEAM fokus er også viktig ift kontinuerlig forbedring – konkrete måltall for å øke produktivitet og redusere ledetid! Våre arbeidere (HMS) er i fokus – det er i enkeltindividet de sterkeste drivkrefter for endring skapes!
- VÅR KVALITETSPOLITIKK
- Vår kvalitetspolitikk er bygd opp rundt våre kjerneverdier: Kvalitet, leveringspresisjon og godt samarbeid.
- SIFA AS vil levere produkter og tjenester med optimal kvalitet slik at kundenes krav oppfylles i henhold til spesifikasjonen og krav. Det er derfor viktig for oss å ha en god dialog med kunden. Dette for å komme med innspill som er med på å øke kvaliteten for kunden, og likeså være en mer kostnadseffektiv måte å produsere på for våre kunder.
- Vi vet det koster penger for kunden å ikke få varene til riktig tid, derfor har vi et veldig fokus på leveringspresisjon. Våre kunder skal få varene til avtalt tid og sted – hver gang.
- SIFA AS vil overholde alle forskrifter, standarder og normer utstedt av myndighetene.
- Registrere og analysere avvik for å finne årsakene slik at man får gjort korrigerende tiltak og fulgt opp at disse er virkningsfulle og bidrar til kontinuerlig forbedring.
- Alle i organisasjonen tar ansvar for egne prestasjoner og skal bestrebe seg på kontinuerlig forbedring.